دلایل محبوبیت الماس

دلایل محبوبیت الماس؛ 5 دلیلی که موجب محبوبیت الماس در دنیا شده است

الماس به‌عنوان سخت‌ترین ماده‌ای که روی کره زمین یافت می‌شود کریستال شفافی است که از کربن خالص شکل‌گرفته، و به دلیل سختی زیاد، قابلیت پراکندگی و انتشار نور بسیار خوب جواهری گران‌بها و ارزشمند به شمار می‌رود. این سنگ گران‌بها در رنگ‌های مختلف وجود دارد، به‌طوری‌که الماس‌های تزیینی در انواع رنگ‌های زرد، قرمز، نارنجی، سبز، آبی، قهوه‌ای و بی‌رنگ در بازار عرضه می‌شوند. الماس‌ها محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی در جهان به شمار می‌روند به‌گونه‌ای که از گذشته تا کنون به‌عنوان ” پادشاه سنگ‌های قیمتی ” در نزد افراد ثروتمند شناخته می‌شوند. در ادامه به دلایل محبوبیت الماس می‌پردازیم:

سلیقه فرد و مد

یکی از دلایل محبوبیت الماس در جهان، سلیقه شخصی افراد و مد است. الماس به‌عنوان یک جواهر ارزشمند می‌تواند موردپسند خانم‌های شیک‌پوش با سبک استایل الگانت باشد. این افراد می‌توانند با استفاده از رنگ‌های مختلف این سنگ قیمتی در استایل روزانه خود، موردتوجه عموم مردم قرار بگیرند. به­طوری­که استفاده از زیورآلات و اکسسوری ساخته شده از الماس می‌تواند بر زیبایی ظاهر آن‌ها بیفزاید.

ارزش بالای الماس

الماس در طول تاریخ همواره یکی از سنگ‌های ارزشمند و گران‌قیمت بوده که طرف‌داران خاص خود را دارد. ارزش بالای الماس به دلیل کمیاب بودن آن است به‌گونه‌ای که هرچه­قدر کمیاب‌تر باشد ارزش بیشتری دارد وبا قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسد. در مورد الماس‌های فانتزی، شدت رنگ و اشباع آن در تعیین ارزش و قیمت الماس از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طوری‌که هرچه شدت رنگ و اشباع سنگ بیشتر باشد ارزشمندتر است و در بازار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد. در میان الماس‌های رنگی طبیعی، گران‌قیمت‌ترین الماس به الماس قرمز تعلق دارد.

بیشتر بخوانید  خاص‌ترین زیورآلات برای هدیه دادن؛ چه هدیه‌ای بهتر است بخریم؟

دلایل محبوبیت الماس

درخشندگی و تلألؤ

یکی از دلایل محبوبیت الماس، درخشندگی و تلألؤ زیبای آن است که این ویژگی از ساختار ویژه الماس ساطع می‌شود. الماس با خواص نوری منحصربه‌فرد خود عموم مردم را مجذوب و شیفته خود گردانده است. به‌گونه‌ای که بعضی افراد به دنبال جمع‌کردن کلکسیونی از الماس‌ها با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف هستند.

رنگ‌های متنوع

 یکی دیگر از دلایل محبوبیت الماس نزد مردم رنگ‌های متنوع و گوناگون آن‌هاست، الماس‌ها رنگ‌های متنوعی دارند که شامل بی‌رنگ، زرد، قرمز، نارنجی، سبز، آبی و قهوه‌ای است که از بین این الماس‌های رنگ طبیعی، رایج‌ترین آن‌ها الماس‌ قهوه ای و زرد هستند درحالی‌که الماس‌های بنفش، نارنجی، قرمز و زرد از کمیاب‌ترین نوع الماس‌های فانتزی طبیعی موجود در جهان هستند سپس الماس صورتی و آبی و در نهایت الماس قرمز.

مؤثر بر سلامتی

یکی از دلایل محبوبیت الماس تأثیری است که بر سلامتی می‌گذارد. این سنگ گران‌بها دارای مزاج گرم و خشک است و تقویت‌کننده قلب به­شمار می‌رود، همراه داشتن این سنگ سبب افزایش طول عمر و سلامتی می‌شود. الماس در درمان بیماری‌های غدد و استخوان تأثیرگذار است، همچنین طب سنتی این جواهر ارزشمند را برای تسکین درد نقرس پیشنهاد می‌کند.

دلایل محبوبیت الماس

علاوه بر این، الماس نه‌تنها از به‌وجودآمدن سنگ کلیه، مثانه و کیسه صفرا جلوگیری می‌کند بلکه به تقویت مثانه و کلیه‌ها کمک می‌کند، ویژگی دارویی جالب آن در زنان، آسان کردن زایمان است. ازاین‌رو خرید و استفاده از آن به زنان باردار توصیه می‌شود. از خواص دیگر این سنگ زیبا بهبود بیماری‌های پوست و مو است، همین ویژگی‌ها باعث شده است تا یکی از جواهرات زینتی موردتوجه قشر غنی جامعه باشد.

بیشتر بخوانید  خواص درمانی فیروزه؛ آیا سنگ فیروزه خواص درمانی دارد؟

داستان‌ها و مطالب خرافی قدیمی

گفته شده است که الماس قادر به افزایش اعتمادبه‌نفس، افزایش عشق، طولانی کردن روابط، افزایش خلوص، مقابله با حسادت و… است. علاوه بر این الماس می‌تواند افکار و احساسات فرد را چه خوب و چه بد باشد تقویت و تشدید کند. همچنین از این سنگ می‌توان برای دست‌یافتن به خودی والاتر، توسط خود فرد استفاده کرد. الماس نمادی از پاکی، بی‌گناهی، عشق و وفاداری است. این سنگ یک کریستال حامل عشق به شمار می‌رود که امروزه می‌تواند به‌عنوان حلقه نامزدی و حلقه ازدواج هدیه‌ای از طرف فرد عاشق به معشوقه‌ی خویش باشد. این مطالب تقریباً خرافی از دیگر دلایل محبوبیت الماس به شمار می‌رود.

دلایل محبوبیت الماس

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد برخی دلایل محبوبیت الماس توضیح داده شد. در آخر هم باید بیان کرد که جواهرات و زیورآلاتی که با الماس ساخته می‌شود از زیبایی، درخشندگی و قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. ازاین‌رو فقط قشر خاصی از جامعه توانایی خرید الماس اصل را دارند به همین دلیل جواهرات و زیورآلاتی با الماس‌های مصنوعی یا سنگ‌های جایگزین الماس هم ساخته و عرضه می‌شوند تا کسانی که طرف‌دار جواهرات مدل الماسی هستند اما توانایی خرید آن را ندارند بتوانند مدل‌های مصنوعی آن را خریداری کنند.

در ادامه اگر به دنیای الماس‌ها علاقه‌مندید با الماس‌های مختلف و مشهور دنیا آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *