زیورآلات دست ساز

زیورآلات عضو تکمیل کننده‌ی استایل شما هستند. آن ها می‌توانند در اجناس، طرح ها و رنگ‌های مختلف تهیه شوند. دسته‌ای از انواع آن ها زیورآلات دست ساز هستند. مواد و متریالی که در ساخت آن ها استفاده می‌شود بسیار متنوع است. به علاوه زیورآلاتی که دست ساز هستند به واسطه‌ی زحمتی که می‌برند ارزش هنری بیشتری نیز دارند. تمامی محصولات موجود در گالری آرته لایف استایل به صورت کاملا دست ساز تهیه می‌شوند.

انواع زیورآلات دستساز

زیورآلات دستساز انواع بسیار متنوعی دارند. آن ها با توجه به موادی که در طول ساخت استفاده می‌شود انواع بسیاری دارند. در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید:

زیورالات دستساز مفتولی

در این نوع از زیورآلات دست ساز از موادی نظیر مفتول‌های برنجی یا مسی و استیل با قطرها و اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود. هر یک از قطرها و اندازه‌های مفتول‌ها کاربرد و استفاده‌ی متفاوتی دارند. برای مثال از قطرهای ضخیم‌تر در شکل‌های پایه‌ای استفاده می‌شود. قطرهای نازک‌تر نیز در مراحلی نظیر بافت و اتصال مفتول‌ها به یکدیگر کاربرد دارند. شما می‌توانید از مفتول‌ها در شکل‌های متفاوتی استفاده کنید. برای مثال با استفاده از چکش می‌توانید مفتول‌های با مقطع دایره‌ای را به مفتول‌های با قطر مربع یا مستطیل تبدیل کنید. شما می‌توانید مفتول را به وسیله‌ی انواع انبر‌ها مانند دم باریک، سیم چین و دم گرد به اشکال مختلف درآورید.

زیورآلات دست ساز

هرچقدر دقت و ظرافت شما در بازی با مفتول‌ها بیشتر باشد نتیجه بسیار بهتری خواهید داشت. البته همانطور که می‌دانید مدل آماده‌ی این نوع از مفتول‌ها در بازار نیز دیده می‌شوند. گاهی برای جذابیت بیشتر در نتیجه کار زیورآلات دست ساز از مواد دیگری نیز استفاده می‌شود. برای مثال گاهی ترکیب سنگ و مهره نیز با مفتول‌ها نتیجه‌ی بسیاری جذابی را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  روش های عیارسنجی نقره و تشخیص عیار نقره واقعی

زیورآلات مهره‌ای

این دسته از زیورآلات دست ساز مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. از آن ها در ساخت انواع اکسسوری‌ها نظیر گردنبند دست ساز، گوشواره، دستبند دست ساز، و خلخال استفاده می‌شود. به طور کلی سنگ‌ها و مهره‌ها از مواد پرکاربرد در ساخت زیورآلات دستساز هستند. بسیاری از محصولات موجود در گالری آرته نیز به انواع سنگ‌های طبیعی و قیمتی مزین شده‌اند. به علاوه در محصولات گالری به واسطه‌ی استفاده از مواد مرغوب از خرج کاری نقره نیز استفاده می‌شود.

زیورآلات دست ساز

زیورآلات منجوق بافی

زیورآلات منجوق‌ بافی به واسطه‌ی ظرافت بالایی که دارند از محبوبیت بسیاری برخودارند. در این زیورآلات دست ساز می‌توان از مواردی نظیر نخ نایلونی و نخ منجوق بافی استفاده کرد. به علاوه می‌توانید از سوزن‌های مخصوص منجوق بافی برای راحتی کار خود استفاده کنید. البته این نکته حائز اهمیت است که سوزن‌ها باید ضخامت کمی داشته باشند تا به راحتی از داخل منجوق‌ها عبور کنند.

این بدلیجات دست ساز به وسیله‌ی دستگاه‌ها و بر اساس الگو‌های دوختی متنوعی نیز طراحی و ساخته می‌شوند. در صورتی که از منجوق‌های یکدست و هم‌اندازه که بدنه‌ی صافی دارند مانند منجوق میوکی استفاده شود نتیجه‌ی بهتری نیز حاصل می‌شود. استفاده از دستگاه برای ساخت زیورآلات دست ساز منجوق بافی اصول متفاوت دارد. به علاوه طبیعتا سرعت کار با دستگاه‌ها به نسبت کار دست بسیار بیشتر است.

زیورآلات دست ساز

زیورالات مکرومه بافی

مکرومه بافی نوعی دیگر از زیورآلات دست ساز است. این اکسسوری ها به وسیله‌ی نخ‌های مکرومه و موم زده ساخته می‌شوند. این دسته از زیورآلات نیز با انواع سنگ‌ها نظیر مروارید، منجوق، سنگ‌های قیمتی و مهره طراحی می‌شوند. اصل این کار گره زدن است؛ به این صورت که  نتیجه‌ی کار به وسیله‌ی گره زدن عمل می‌آید. البته گره زدن به سادگی که به نظر می‌رسد نبوده و طرح‌های بسیار متنوعی دارد. زیورآلات مکرومه بافی نیاز به انواع قفل‌ها ندارند. به این صورت که دو طرف آن ها با نوعی گره مخصوص به هم متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید  انتخاب زیورآلات زنانه؛ اصولی که قبل از خرید زیورآلات باید بدانید!

زیورآلات دست ساز

زیورآلات رزینی

زیورآلات رزینی از جدیدترین انواع زیورالات دست ساز هستند. آن ها با استفاده از ماده‌ای دو جزئی به نام رزین و هاردنر ساخته می‌شود. این دو متریال بعد از مخلوط شدن سفت و بی‌رنگ می‌شوند. نتیجه‌ی ترکیب را در قالبی مخصوص می‌ریزند و مواد به شکل قالب درمی‌آیند. این قالب‌ها انواع مختلفی دارند که معمولا از انواع برنجی و سیلیکونی استفاده می‌شود. در طول ساخت این زیورآلات از رنگ‌های خمیری، ترنسپرنت، پودری و …. نیز استفاده می‌شود. در مرکز این زیورآلات از مواد مختلفی نظیر گل خشک و چوب و موارد این چنینی برای تزئین و زیبایی بیشتر استفاده می‌شود.

زیورآلات دست ساز

زیورآلات اره کاری شده

برای طراحی دستی زیورآلات نیز دو روش اره کاری و کامپیوترهای لیزری معمول است. البته اره کاری نیز برای ساخت زیورآلات دست ساز مانند دست بند دست ساز رایج‌تر است. برای برش دادن در اره‌کاری در فلزهای طلا، نقره، برنج و… از اره مویی بسیار ظریف استفاده می‌شود. اره کاری به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و نیاز به تلاش و کسب مهارت دارد. زیورآلاتی که به روش اره کاری طراحی می‌شوند به نسبت بسیار زیباتر و باارزش‌تر هستند. در صورت علاقه برای داشتن اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله‌ی اره کاری با دست چیست؟ سری بزنید.

زیورآلات دست ساززیورآلات دست ساز

زیورآلات دست ساز چوبی

یکی دیگر از انواع زیورآلات دستساز زیورآلات چوبی هستند. ساخت این زیورآلات نیز نیازمند کسب آموزش و مهارت کافی است. برای ساخت آن ها از انواع چوب‌ها مانند چوب گردو، چوب پسته و چوب راش استفاده می‌شود. در این اکسسوری‌ها چوب گردو به واسطه‌ی زیبایی و استقامتی که دارد محبوبیت بیشتری هم دارد. ابزارآلات لازم برای ساخت این دسته از اکسسوری‌ها عبارتند از: قطعات پلکسی، آپوکسی رزین، پودر رنگ فلورسنت، رزین و هاردنر، رنگ، روغن برزک، پولیش، سمباده زبر و نرم و بسیار نرم و چسب حرارتی.

بیشتر بخوانید  برند ون کلیف آرپلز؛ آشنایی با برند نام آشنای ون کلیف آرپلز

همانطور که قبلا ذکر شده همه‌ی محصولات گالری به صورت کاملا دست ساز تهیه می‌شوند. در ادامه تعدادی از آن ها را برای آشنایی بیشتر شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

جمع بندی

به طور کلی زیورآلات دستساز علاوه بر زیبایی ارزش هنری بیشتری نیز دارند. این زیورآلات برای آن دسته از افرادی که به هنر علاقه دارند انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از مزیت‌های اکسسوری‌های دست ساز گالری این است که دست ساز بودن را قربانی کیفیت و زیبایی نکرده است. به این صورت که تمامی محصولات گالری آرته لایف استایل علاوه بر کیفیت، زیبایی خارق‌العاده‌ای نیز دارند. در نتیجه شما می‌توانید برای خرید زیورآلات دست ساز با خیال راحت از کیفیت محصولات گالری آرته را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *