زیورآلات ماندگار در دنیای مد

زیورآلات ماندگار در دنیای مد

زیورآلات انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها پس از مدتی استفاده، به‌اصطلاح از مد می‌افتند. برخی از خانم‌ها نیز به دنبال زیورآلاتی هستند که ماندگاری داشته باشند تا بتوانند سال‌ها از آن‌ها استفاده کنند. بعضی از زیورآلات کلاسیک، طراحی هنرمندانه‌ای دارند و صاحب هویت هستند که تا سال‌ها ماندگارند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله به بررسی زیورآلات ماندگار در دنیای مد می‌پردازیم.

زیورآلات کلاسیک

همان‌طور که گفتیم، زیورآلات هم ترندهای خاص خود را دارند و در هر دوره‌ای جواهراتی با اشکال و رنگ‌ها و همچنین اندازه‌های مختلف مد روز می‌شوند. اما پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد برای خرید زیورآلاتی که بعد از یکی دو سال قدیمی می‌شوند، کار عاقلانه‌ای نیست. اگر هم بخواهید پس از مدتی جواهرات خود را عوض کنید، به ضرر شما است.

به این خاطر که باید دوباره هزینه زیادی را برای عوض‌کردن زیورآلات موردنظر خود بپردازید؛ بنابراین عاقلانه‌ترین کار خرید زیورآلات ماندگار در دنیای مد است که بتوانید تا سال‌ها از آن بهره‌مند شوید. جواهرات کلاسیک در این زمینه انتخاب بسیار مناسبی هستند. به این خاطر که این نوع جواهرات همیشه مد هستند و زیبا بودن و شیک بودن آن‌ها هرگز تکراری و قدیمی نمی‌شود. در ادامه انواع زیورآلات ماندگار در دنیای مد را معرفی و بررسی می‌کنیم.

زیورآلات ماندگار در دنیای مد

1- دستبند و حلقه عشق کارتیه

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای جواهرات در دنیا، برند کارتیه است، این برند در سال ۱۸۴۷ تأسیس شد و تا ۵۰ سال پیش متعلق به خانواده کارتیه بوده است؛ اما توسط یک شرکت سوئیسی در سال ۱۹۶۴ خریداری شد. این برند جواهرات کلاسیک بسیار زیبایی را طراحی کرده است که نتیجه آن خلق زیورآلات ماندگاری در دنیای مد بوده است که هنوز هم پرفروش هستند.

بیشتر بخوانید  معنی انگشتر در هر انگشت؛ انگشتر در هر یک از انگشتان مفهوم جداگانه ای دارد

یکی از این زیورآلات کلاسیک دستبند عشق و حلقه عشق کارتیه است که حدود ۵۰ سال پیش در نیویورک، ‌طراحی شدند. بر روی این حلقه و دستبند نشانه‌های ساده و زیبایی است. درواقع منبع الهام این دستبند و حلقه، کمربند پاک‌دامنی رایج در قرون‌وسطی بوده است.

همان‌طور که از نام دستبند و حلقه عشق پیدا است، نماد وفاداری و عشق هستند و چندین دهه است که این دو زیورآلات ماندگار در دنیای مد، جزء زیورآلات پرفروش کلاسیک هستند و هرساله مشتریان زیادی در لیست انتظار خرید این دو جواهر قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دستبند پیچ‌گوشتی مخصوص خود را دارد که همراه با آن فروخته می‌شود و فقط با کمک این پیچ‌گوشتی می‌توانید دستبند کارتیه را باز و بسته کنید.

زیورآلات ماندگار در دنیای مد

2- زیورآلات برند بولگاری

شرکت بولگاری در زمینه‌های گسترده‌ ساخت و طراحی جواهرات و دیگر اکسسوری‌ها، با قدمتی طولانی فعالیت دارد. این برند در سال 1884 توسط یک نقره ساز ایتالیایی به نام “Sotirios Bolgaris” پایه‌گذاری شد. در حال حاضر این برند جزء گران‌بهاترین جواهرات و اکسسوری‌های روز دنیاست. برند بولگاری امروزه در زمینه‌های مختلف مد، عطر و ادکلن، محصولات مراقبت از پوست، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نیز فعالیت دارد. ساعت‌های Bolgari از ارزشمند‌ترین ساعت‌ها در دنیا شناخته می‌شوند. برند بولگاری بیشتر برای تولید و طراحی جواهرات رنگی و یاقوت‌هایی که اشکال خاصی دارند، شهرت جهانی پیدا کرده است.

یکی دیگر از زیورآلات ماندگار در دنیای مد مدل ماری است که یکی از معروف‌ترین مدل‌های زیورآلات بولگاری است که از دهه ۱۹۴۰ معرفی شده است. در ابتدا این مدل در دستبندهای بولگاری مورداستفاده قرار گرفت و سپس به ساعت‌ها، گردنبندها و گوشواره‌ها و سایر اکسسوری‌های این برند نیز راه پیدا کرد. انگشتر مدل ماری برند بولگاری نیز یکی از زیورآلات ماندگار است که مانند مدل‌های دیگر این دسته، از طراحی بسیار پیچیده‌ای برخوردار است  و در آن از مواد بسیار خاصی استفاده شده و همین مسئله باعث شده تا قیمت آن بسیار بالا باشد و ارزش فراوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  عیارهای مختلف طلا به چه معناست؟

زیورآلات ماندگار در دنیای مد

3- دستبندهای هرمس

یکی از زیورآلات ماندگار در دنیای مد دستبندهای هرمس است. در واقع برند هرمس (که تلفظ درست آن ارمس است) یکی از مهم‌ترین برندهای تولید عطر و جواهرات و اکسسوری در دنیا است که در سال ۱۸۷۳ توسط تیری هرمس تأسیس شده است و مرکز آن در شهر پاریس قرار دارد. برند هرمس در تولید اکسسوری‌های زنانه یکی از موفق‌ترین برندها است و روسری‌های لوکس آن شهرتی جهانی دارند.

جواهرات برند هرمس علاوه بر این که شهرت بسیاری پیدا کردند، زیباترین جواهرات کلاسیک جهان نیز محسوب می‌شوند که بعضی از نمونه‌های این برند، جزء زیورآلات ماندگار در دنیای مد هستند. یک نمونه از این جواهرات زیبا و ماندگار، دستبند Clic H هرمس است که در سال 2012 معرفی شد. اما طرف‌داران این دستبند زیبا از این برند، به آن نام کلیک کلک Clic Clac دادند که از نام اصلی آن معروف‌تر شد.

این دستبند ساده اما بسیار شیک و خاص، فرم حرف H را که در کیف‌ها و کمربندهای برند هرمس نیز به کار می‌رود دنبال می‌کند و شما زمانی که به قفل این دستبند نگاه می‌کنید حرف H را که اول اسم برند هرمس است مشاهده می‌کنید. این دستبند زیبا تنوع زیادی در رنگ‌ها دارد و در سایزهای مختلفی نیز طراحی شده است. همچنین مدل این دستبند، نیمه‌رسمی است و می‌توانید با لباس‌های روزمره از آن استفاده کنید.

خرید آرته

یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه زیورآلات و اکسسوری‌های مختلف فعالیت دارد، فروشگاه آرته لایف استایل است. برای خرید انواع زیورآلات مختلف می‌توانید از این فروشگاه ثبت سفارش کنید. فروشگاه آرته باکیفیت‌ترین زیورآلات را مطابق با مد روز و همچنین با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند تا مشتریان خرید بسیار خوبی را داشته باشند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات مردانه؛ با انواع جواهرات مردانه آشنا شوید!

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی زیورآلات ماندگار در دنیای مد پرداختیم. همان‌طور که گفتیم بعضی از زیورآلات کلاسیک طراحی هنرمندانه‌ای دارند و صاحب هویت هستند که تا سال‌ها ماندگار هستند و مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله چند نوع از آن‌ها را معرفی کردیم و به بررسی کامل هرکدام از آن‌ها پرداختیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *