سنگ های ماه تولد

سنگ های ماه تولد و خواص آن‌ها؛ سنگ متولدین هر ماه کدام است؟

ریشه اصلی سنگ های ماه تولد و خواص آن‌ها برگرفته از فرهنگ جوامع مختلف و مباحث نجوم و اخترشناسی است. سنگ ماه‌هاي مختلف می‌تواند بین ماه تولد شما و جواهرات شما ارتباط برقرار نماید. سنگ ماه‌هاي مختلف و خواص آن‌ها بسته به ماه‌های مختلف منحصربه‌فرد و متفاوت است. این خواص برگرفته از اعتقادات پیشینیان و نتایج علمی می‌باشند. امروزه متولدین هر ماه سنگ‌ مخصوص به خود را دارند. این سنگ‌ها به صورت جهانی یکسان می‌باشند. افراد با استفاده از جواهرات دارای سنگ ماه تولد خود می‌توانند از خواص و فواید آن بهرمند شوند، اما این به معنای محدود شدن متولدین هر ماه به استفاده از یک سنگ خاص نیست. در ادامه این مقاله با همراه باشید تا با سنگ ماه‌ها و خواص آن‌ها آشنا شوید.

فواید استفاده از انواع سنگ‌های زینتی

محققان سنگ موسسه معتبر و جهانی سنگ شناسی GIA يا موسسه گوهرشناسي آمريکا (Gemological Institute of America) ارتباط مستقیم سنگ با بدن را تایید نموده و حالات ماورایی و درمانی سنگ را بررسی کرده است. موسسه GIA بهترین سنگ را که تاثیرات مثبت و شگرفی در حالات روحی و روانی فرد دارد را برای متولدین هر ماه انتخاب کرده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده سنگ‌ها در جواهرات، تاثیر آن‌ها در تبدیل و تبادل انرژی است.

سنگ‌ها و خواص آن‌ها

در ادامه سنگ های ماه تولد و خواص آن‌ها را به اختصار برای شما معرفی نموده ایم:

سنگ های ماه تولد

ماه فروردین

مهم‌ترین سنگ متولدین ماه فروردین الماس است. متولدین فروردین دارای سنگ‌های دیگری از جمله جاسپر، سنگ خون، توپاز زرد، یاقوت کبود و آکوامارین هستند که هر کدام از ویژگی و خواص منحصربه‎فردی برخوردار هستند.

 الماس

یکی از گران‌بهاترین گوهرهای موجود در طبیعت الماس است که به عنوان یکی از سنگ های ماه تولد فروردین شناخته می‌شود. از خواص این گوهر می‌توان به افزایش اعتمادبه‌نفس در فرد، ایجاد احساس شکست‌ناپذیری و قدرت اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های اساسی الماس تصفیه کنندگی آن است و روی کارکرد مثانه و کلیه‌ها تاثیرات مثبتی می گذارد. حتی اگر متولد فروردین ماه نیستید از الماس در جواهرات خود استفاده نمایید.

ماه اردیبهشت؛ سنگ های ماه تولد

سنگ زیبا و جذاب زمرد اصلی‌ترین سنگ متولدین ماه اردیبهشت است. در ادامه معرفی سنگ ماه های مختلف و خواص آن‌ها باید گفت که ماه اردیبهشت نیز دارای سنگ‌های دیگری از جمله گارنت، مالاکیت سبز، آونتورین، یاقوت آبی، مرجان، کهربا، کوارتز صورتی و فیروزه است. ما در این مقاله به بررسی سنگ‌های اصلی هر ماه پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید  محبوب‌ترین انواع سنجاق سینه زنانه

سنگ های ماه تولد

 زمرد

از زمرد از دوران گذشته برای گوهر درمانی استفاده می‌شده است. زمرد گوهری برقرار کننده تعادل در میان روح و جسم است. از خواص این گوهر گران‌بها می‌توان به تاثیر مستقیم آن بر تیروئید و تصلب شرائین، درمان پارکینسون، درمان سرع، کنترل فشار خون، بهبود بیماری‌های قلبی، بهبود تب در خردسالان، تقویت عملکرد ادراکات شهودی و ایجاد نبوغ اشاره کرد.

ماه خرداد

اولین و مهم‌ترین انواع سنگ های ماه تولد خرداد، مروارید است. دیگر سنگ‌های این ماه شامل یاقوت سفید، سیترین، سنگ ماه، کریزوپراس، الکساندریت، چشم ببر و زمرد می‌شود.

مروارید

لقب داروی جادویی مختص گوهری با نام مروارید است که یکی از محبوب ترین سنگ‌ها در زیورآلات است. این نگین سبب اثر مثبتی روی اعصاب و کلیه و عضلات می‌شود و موجب برطرف شدن بیماریهای ناشی از کمبود کلسیم می‌گردد. مروارید انرژی حیات و زندگانی را افزایش داده و ضد اضطراب نیز می‌باشد. علاوه بر آن همراه داشتن مروارید موجب بهبود عملکرد قوه ابتکار شما شده و خلاقیتتان را نیز افزایش می‌دهد.

سنگ های ماه تولد

ماه تیر؛ سنگ های ماه تولد

اصلی‌ترین سنگ ماه تولد تیر را می‌توان یاقوت سرخ دانست. البته این ماه نیز دارای مجموعه‌ای از چند گوهر و سنگ زیبای دیگر نیز است که شامل زمرد و مروارید می‌شود. هر کدام از این گوهرها خواص مختلفی دارند.

 یاقوت سرخ

یاقوت سرخ از جایگاه خاص در طول تاریخ در بین مردم برخوردار بوده است. این گوهر به عنوان نگینی بخت‌آور، در بین خانواده‌های سلطنتی بسیار محبوب بوده است. همچنین از یاقوت سرخ به عنوان یکی از هدایای مهم برای بودا و کریشنا استفاده می‌شده است. از خواص یاقوت سرخ می‌توان به پیشگیری از گرسنگی، درمان تب، درمان بیماری‌های عفونی، زدودن سم از خون و محافظت از طاعون اشاره کرد. این گوهر قرمز رنگ زیبا برای قلب و سیستم گردش خون مفید است و جریان خون را زیاد می‌کند. همچنین برای کلیه‌ها، طحال، غدد فوق کلیوی و اندام‌های تولید مثل محرک است.

سنگ های ماه تولد

ماه مرداد

اصلی ترین مدل‌های سنگ های ماه تولد مرداد زبرجد است. علاوه بر این سنگ‌های دیگری از جمله اونیکس یا همان عقیق سیاه، الماس، تورمالین، عقیق سلیمانی سیاه، ساردونیکس، کارنلین، در کوهی، گارنت، کوراتز و توپاز طلایی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  آشنایی با زیورآلات برند کندرا اسکات

زبرجد

سنگ زبرجد ناراحتی‌های قلبى را از بین برده و موجب افزایش نیروی قلب می‌شود. همچنین استفاده از زیورآلات دارای این سنگ، سبب بهبود گردش خون می‌شود. همچنین استفاده از این گوهر زیبا براى بیماری‌های اندام‌های داخلى مفید است. این نگین موجب روشن‌بینى و بصیرت در فرد می‌شود و بر علیه ناراحتی‌ها مبارزه می‌کند.

سنگ های ماه تولد

ماه شهریور

سنگ اصلی ماه تولد شهریور یاقوت کبود محسوب می‌شود. از دیگر سنگ های ماه تولد شهریور می‌توان به کارنلین، یشم سبز، کارنلین زیرکن، آزوریت-مالاکیت، حدید، جاسپر، سیترین، عقیق خزه‌ای یا شجر اشاره کرد.

یاقوت کبود

یاقوت کبود دارای اثر شفابخش است و بر روی سلول‌های پوست، مو و ناخن تأثیر بسزایی دارد. این گوهر از ریزش مو جلوگیری می‌کند و می‌تواند عملکرد سیستم عصبی را بهبود ببخشد. این گوهر برای کاهش درد و برای درمان بیماری‌های مزمنی از جمله نقرس و روماتیسم مفید است. از این سنگ برای بهبود و درمان سرگیجه و همچنین جلوگیری از خونریزی زخم‌ها استفاده می‌شود.

سنگ های ماه تولد

ماه مهر

سنگ‌های لاجورد، زبرجد، یاقوت کبود و عقیق به عنوان سنگ های ماه تولد مهر شناخته می‌شوند، اما سنگ اوپال اصلی‌ترین گوهر این ماه محسوب می‌شود. متولدین ماه مهر با به همراه داشتن این سنگ‌ها انرژی و نیروی کائنات جذب خود می‌نمایند.

اوپال

سنگ اوپال گوهری نیمه شفاف در رنگ‌های سفید، رزگلد و مشکی است که از انواع سنگ ماه تولد مهر است. این گوهر زیبا موجب افزایش خلاقیت، حافظه و شهود می‌شود. از دیگر خواص این سنگ می‌توان به موجب تنظیم سوخت و ساز بدن و مقابله با بیماری‌ها اشاره کرد.

سنگ های ماه تولد

ماه آبان

گوهرهای یاقوت سرخ، گارنت، بریل، آمیتیست، آکوامارین، مرجان و ابسیدین و اشک آپاچی از سنگ‌های ماه تولد آبان محسوب می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها سنگ توپاز است.

توپاز؛ سنگ های ماه تولد

توپاز به معنی آتش است. این گوهر در رنگ‌بندی متنوع است. البته توپازهای آبی و زرد معروف‌ترین انواع این گوهر هستند. این گوهر یک نگین قیمتی و نیمه قیمتی است و دارای زیبایی بی‌نظیری می‌باشد. از این گوهر به عنوان سمبل عشق و محبت یاد می‌شود و نمادی از شور، اشتیاق و شادابی است.

سنگ های ماه تولد

ماه آذر

سنگ اصلی این ماه گوهر زیبا و آبی رنگ فیروزه است. توپاز زرد و آبی، آمیتیست، یاقوت سرخ، بریل و یاقوت زرد از دیگر سنگ های ماه تولد آذر ماه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید  زیورآلات درباری دوزی چیست؟

فیروزه

فیروزه به عنوان نگین حامی شناخته شده است. در اروپا مهمانداران و خلبانان از فیروزه برای ایمنی و امنیت در سفر استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که آن‌ها معتقدند که این گوهر ارزشمند از سقوط هواپیما جلوگیری می‌کند. از خواص فیروزه می‌توان به بهبود عملکرد نادرست کبد، افزایش نشاط و کاهش افسردگی، درمان التهابات پوستی و افزایش قدرت و دید چشم اشاره کرد.

سنگ های ماه تولد

ماه دی

مهم‌ترین گوهر ماه دی، لعل یا گارنت است. از دیگر نگین‌های این ماه می‌توان به اونیکس، یاقوت سرخ، عقیق و لاجورد اشاره کرد.

گارنت؛ سنگ های ماه تولد

گوهر گارنت به عنوان حامی مسافرینی که با کشتی سفر می‌کنند، شناخته می‌شود. این نگین دارای خواص بسیاری از جمله استحکام بخشیدن به دیواره‌های سرخرگ، تقویت بینایی و چشم، التیام و درمان بیماری‌های زنانگی، بهبود اختلالات قاعدگی و درمان سرطان در مراحل اولیه آن است.

سنگ های ماه تولد

ماه بهمن

عقیق سبز، گارنت، جاسپر زرد، فیروزه، سوژیلیت و اوپال به عنوان سنگ‌های فرعی ماه تولد بهمن شناخته می‌شوند. سنگ اصلی این ماه آمیتیست است.

آمیتیست

آمیتیست از سنگ های ماه تولد محسوب می‌شود و گوهری کریستالی به رنگ بنفش است. این سنگ دارای خواص فراوانی از جمله از بین رفتن حس ترس و اضطراب، ضد اضطراب و کابوس، خواب راحت و افزایش آرامش می‌شود. آمیتیست ویژگی‌هایی مانند جلوگیری از مسمومیت و ایجاد خونسردی و سلامتی دارد.

سنگ های ماه تولد

ماه اسفند

مهم‌ترین گوهر از مجموعه سنگ های ماه تولد اسفند آکوامارین است اما اسفند شامل نگین‌های فرعی متفاوتی نیز می‌باشد. آمیتیست، بلور کوارتز، سنگ خون، یاقوت سرخ و کبود و یشم دیگر سنگ‌های ماه تولد اسفند هستند.

آکوامارین

عنصر وجود اسفندی‌ها آب بوده و بهترین سنگ آن‎ها آکوامارین است. این گوهر زیبا از نوع سبز آبی بریل است. آکوامارین معنای آب دریا را دارد.

آکوامارین

جمع بندی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید سنگ ماه‌های تولد کاملا متفاوت است. متولدین هر ماه با استفاده از سنگ مختص ماه خود می‌توانند از خواص آن‌ها بهره‌مند شوند. شما عزیزان می‌تواند برای هدیه در مناسبت‌های مختلف یکی از زیورآلات متنوع گالری آرته لایف استایل را انتخاب کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *