زیورآلات برند دیوید یورمن

آشنایی با زیورآلات برند دیوید یورمن

دیوید یورمن (David Yurman) با کمک همسرش سیبل، برای اولین بار در سال 1980 برند خود را با نام خانوادگیشان معرفی کردند. با گذشت 40 سال این برند یکی از برند‌های لوکس در صنعت مد مطرح است. شعبه‌ی اصلی برند دیوید یورمن در شهر نیویورک است. بیش از 30 شعبه‌ی دیگر نیز در آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا، از زمان تأسیس این برند تا اکنون، اضافه شده است. قالب اصلی طراحی‌های این شرکت را، الهام‌های هنری تشکیل می‌دهند.

تاریخچه زیورآلات برند دیوید یورمن

دیوید یورمن و همسرش سیبل قبل از اینکه به ساخت و طراحی جواهرات روی آورند، هر دو‌شان هنرمند بودند. سیبل نقاش ماهری بود و دیوید نیز یک مجسمه ساز حرفه‌ای که با همکاری هم این برند را راه‌اندازی کردند. خلاقیت و روح هنرمندانه آنان باعث شد تا محصولات و زیورآلات زیبایی با سبک جدید، خلق کنند و نگاه مردم آمریکا را به خود جلب کنند. این امر باعث شد تا پیشرفت بسیاری در زمینه طراحی و تولید زیورآلات داشته باشند.

این شرکت به طراحی مجموعه‌های مختلف زیورآلات و ساعت‌های مردانه و زنانه و همچنین مجموعه عینک و عطر مخصوص خود، ادامه داد. یورمن در تابستان 2008 زمانی که اولین عطر آن وارد بازار شد، وارد دنیای عطر‌ها شد. همکاری ایوان یورمن، پسر دیوید یورمن، از سال 2003 آغاز شد.

ایوان مانند پدرش استعداد فوق‌العاده‌ای در خلق آثار داشت. او با الهام از آثار باستانی، بافت‌های طبیعی و مواد پیشرفته، در جهت طراحی مجموعه‌های طلا و کالکشن‌های عروسی و جواهر مردان، نقش اساسی داشته است. در حال حاضر ایوان علاوه بر همکاری در زیورآلات برند دیوید یورمن، در همه‌ی زمینه‌های تجارتی با پدر و مادرش همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با زیورآلات برند کندرا اسکات

زیورآلات برند دیوید یورمن

آغاز کار برند زیورآلات دیوید یورمن

زیورآلات برند دیوید یورمن در سال 1980 سرانجام به ثبت رسید. دیووید و سیبل شروع به ساخت قطعاتی کردند که بسیار فوق‌العاده و هنرمندانه، طراحی شده بود. شرکت یورمن به دلیل استفاده از مواد و طرح‌های غیر معمول خیلی زود معروف شد. برند دیوید یورمن در سال 1997 اولین برند زیورآلات بودند که الماس را در نقره جای دادند. طراحی و استفاده از موادی مثل شهاب سنگ، کربن و تیتانیوم سیاه در محصولات زیورآلات این برند، باعث جذابیت و خاص بودن‌شان شد.

امروزه برند زیورآلات دیوید یورمن، یک تجارت خانوادگی می‌باشد. دیوید زمانی که می‌خواهد یک قطعه را بسازد، همیشه از خودش می‌پرسد که آیا این قطعه چیزی است که سیبل آن را بپوشد و استفاده کند؟ همسر دیوید، مدیر ارشد شرکت است و ایوان یورمن، فرزندشان، رئیس بخش ساعت‌های مردانه و جواهرات است. این برند تا به حال موفق به دریافت جوایز معتبری در زمینه طراحی و ساخت انواع جواهرات و زیورآلات زنانه و مردانه شده است.

کالکشن‌های محبوب برند دیوید یورمن

محبوب‌ترین کالکشن‌های زیورآلات برند دیوید یورمن شامل، آلبیون (َAlbion)، کلاسیک کابل ((Cable Classics، زنجیر (Chain)، کراس اوور (DY Crossover) DY، سولاری (Solari)، ستاره دار (Starburst)، استاکس ((Stax، ایکس (X) و چتلین (Chatelaine) است. ما در اینجا به شرح و بررسی دو مورد از این کالکشن‌های زیور آلات برند دیوید یورمن می‌پردازیم.

زیورآلات برند دیوید یورمن

حلقه DY Crossover

دیوید یورمن حلقه DY Crossover را برای همسرش سیبل به عنوان نمادی از سال‌ها همکاری‌شان طراحی کرد. این انگشتر از دو رشته به هم پیوسته تشکیل شده‌اند که به یک الماس ختم شده است. این انگشتر از زیورآلات برند دیوید یورمن، نشانه وحدت بین دیوید و سیبل است و همچنین به اولین طرح در کالکشن عروسی برند دیوید تبدیل شد.

بیشتر بخوانید  زیورآلات مصر باستان؛ با انواع زیورآلات جذاب مصریان آشنا شوید

دستبند Cable Classics

بنیان اصلی سبک زیورآلات برند دیوید یورمن، اصل کابل است. این طرح به مارپیچ نیز معروف است. این طرح کابل که برای دستبند طراحی شده بود، شامل سیم‌های فلزی است که به شکل مار پیچی دور هم می‌چرخند و اولین بار در سال 1983 طراحی شد. از زمان تأسیس برند یورمن تا کنون، سبک کابل، به عنوان اصلی‌ترین طراحی‌های زیورآلات برند دیوید یورمن است. این کابل در هم پیچیده، با الهام از معماری باستانی و مدرن و همچنین با الهام از طبیعت، خلق شده است. یورمن معتقد است این سبک کابل، نماد هماهنگی و قدرت است.

تشخیص زیورآلات اصل دیوید یورمن

برای این که به اصل بودن زیورآلات این برند، پی ببرید، باید نمونه‌های تقلبی را شناسایی کنید. محصولات اصل برند دیوید یورمن از ظرافت بالایی برخوردار است. همچنین لبه‌های نرم و لحیم کاری شده بسیار حرفه‌ای و عالی دارند. این برند از سنگ‌های گران بها و قیمتی اصل، استفاده می‌کند اما در محصولات تقلبی، از سنگ‌های شیشه‌ای یا پلاستیک استفاده می‌شود.

زیورآلات برند دیوید یورمن

از نظر وزنی نیز قطعات تقلبی سبک‌تر هستند، به این دلیل که مواد به کار رفته در محصولات و زیورآلات تقلبی، مواد ارزانی هستند. یکی دیگر از موارد شناخت اصل بودن زیورآلات این برند، ‌شناسه‌ی عددی و لوگوی برند روی جواهرات است. با توجه به این که قطعه‌ی مورد نظر در چه سالی تولید شده است، ممکن است یکی از علامت‌های D. Y، D. YURMAN، YUMAN یا DY روی آن حکاکی شده باشد. مطمئن‌ترین روش برای خرید زیورآلات برند دیوید یورمن این است که از جای معتبری خریداری کنید.

بیشتر بخوانید  سوراخ کردن گوش کودک؛ چه زمانی گوش کودک را سوراخ کنیم؟

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی زیورآلات برند دیوید یورمن پرداختیم. همانطور که گفته شد، این برند یک برند خانوادگی است. سیبل همسر دیوید، به عنوان مدیر ارشد شرکت و پسرشان ایوان یورمن نیز، رئیس بخش جواهرات و ساعت‌های مردانه است. طراحی زیورآلات برند یورمن با الهام از باستان‌شناسی و طبیعت، با روحی هنرمندانه، موجب شده است تا این برند شهرت جهانی پیدا کند و جوایزی در این راستا بگیرد.

پیشنهاد می‌کنیم پس از آشنایی با جواهرات دیوید یورمن، با زیورآلات برند بولگاری و زیورآلات برند تیفانی نیز آشنا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *