سنگ ماه تولد مهر

آشنایی با انواع سنگ ماه تولد مهر

تاریخچه سنگ ماه تولد مهر به طالع بینی نجومی برمی‌گردد. بر اساس آزمایشاتی که صورت گرفته، سنگ‌های مختلف برای متولدین ماه‌های سال تأثیرات متفاوتی را دارند. اوپال سنگ ماه تولد مهر است. همچنین یاقوت کبود و عقیق و لاجورد به عنوان سنگ مهرماه هستند. این سنگ‌های نام برده شده بیشترین ارتباط را با ستاره نجومی مهرماه یعنی ونوس دارند؛ بنابراین متولدین ماه مهر می‌توانند با استفاده از این سنگ‌ها انرژی کائنات را به خود جذب کنند.

ویژگی‌های متولدین مهرماه

متولدین این ماه از بی‌ادبی و بی احترامی متنفرند. آن‌ها از جمعیت بیزارند. علاقه عجیبی به دستور دادن دارند. بی‌نهایت باهوش و درعین‌حال ساده لوح هستند. آرام و قرار ندارند ولی به ندرت عجله می‌کنند. اندامشان معمولاً متعادل و خوشایند است.

شناخت سنگ ماه تولد مهر

اکنون که تا حدی با خصوصیات اخلاقی متولدین ماه مهر آشنایی پیداکردن، نوبت آن است که سنگ های ماه تولد مهر را بررسی و معرفی کنیم. هر کدام از این سنگ‌ها خواص درمانی مخصوص به خود را دارند در ادامه این سنگ‌ها را شرح می‌دهیم:

سنگ اوپال

یکی از سنگ ماه تولد مهر، سنگ اوپال است. در زبان هندی اوپال به معنی “سنگ” است. بعضی از افراد این سنگ را یک سنگ رسوبی و جایگزین کانی‌ها در نظر می‌گیرند. به این دلیل که سنگ اوپال در آب‌های گرم غنی از سیلیسیوم در شکاف‌ها، آتشفشانی و حفره سنگ‌های اطراف رسوب گذاری تشکیل می‌شود. این سنگ، سنگ کمیابی است و قیمت بالایی نیز دارد. تکه‌های کوچک سیلس درون سنگ اوپال زیبایی بی نظیری را به آن بخشیده و زمانی که در زیر نور قرار بگیرد، جذابیت خارق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند. این سنگ از خانواده عقیق است و در کشور استرالیا یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید  ست کردن زیورآلات با لباس رنگ خنثی؛ استایل خاص خود را داشته باشید!

سنگ ماه تولد مهر

خواص سنگ اوپال

  • درمان درد در ناحیه شکم
  • درمان و رفع بی‌حالی و تنبلی
  • مؤثر در مداوای سرطان خون
  • تقویت کننده گردش خون
  • مداوا و درمان ورم بافت معده
  • برطرف کردن اختلالات هورمونی
  • تأثیر مثبت در جسم و روح
  • درمان افسردگی و رفع نگرانی

سنگ لاجورد

لاجورد یک سنگ زیبای آبی رنگ است که علاوه بر این که در صنعت جواهر سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاصیت دارویی نیز دارد. این سنگ خیلی خوش رنگ تحت تأثیر امواج فرابنفش و لکه‌های نارنجی از خود بازتاب می‌دهد. لاجورد به طور کل یک نوع کانی است که از ترکیب کانی‌های دیگر مانند کلسیت، سودالیت، پیریت و لازوریت تشکیل می‌شود. به همین علت، شفافیت ، شکل ظاهری و رنگ آن به مقدار مواد تشکیل‌دهنده‌اش بستگی دارد. سنگ لاجورد که یکی دیگر از انواع سنگ ماه تولد مهر است، نماد گسترش روح فرشتگان است. همچنین سمبل روشنی افکار و مظهر عشق و تنظیم کننده درون و برون است. این سنگ موجب صمیمیت و دوستی می‌شود و همچنین باعث خلق ایده می‌شود.

خواص سنگ لاجورد

این سنگ مظهر روشنی ذهن است و همچنین موجب اعتماد به نفس و ارتقای آگاهی و بینش می‌شود. از خصوصیات درمانی این سنگ می‌توان گفت که باعث درمان تیروئید، تقویت سیستم ایمنی بدن، تصفیه خون و تنظیم چاکرای پنجم و ششم می‌شود. همچنین برای دور کردن ترس، تحریک هوشیاری، سلامت غدد لنفاوی و تقویت تارهای صوتی می‌شود.

سنگ ماه تولد مهر

سنگ یاقوت کبود

سنگ یاقوت کبود یکی دیگر از مدل های سنگ ماه تولد مهر است و دومین سنگ سخت پس از الماس است. به این سنگ “نیلم” نیز گفته می‌شود. سنگ یاقوت کبود از گروه کورندوم و به شکل شفاف و مات است. بهترین رنگ آن، آبی کشمیری است که در کشور هند استخراج می‌شود. رنگ آبی این سنگ به خاطر آهن و تیتانیوم است و در مقابل نور خورشید، درخشندگی خاصی دارد.

خواص درمانی سنگ یاقوت کبود

همان‌طور که گفتیم سنگ یاقوت از انواع سنگ ماه تولد مهر است. این سنگ برای درمان دردهای عصبی، سردردهای شدید، نقرس، دردهای مفصلی، قولنج، سوزش معده و دردهای روماتیسمی مفید است. همچنین برای از بین بردن ناراحتی‌های مزمن گوش و فک کاربرد دارد. این سنگ برای مدیتیشن خیلی خوب است و سفایر عملکرد غده تیروئید را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید  گوشواره حلقه ای؛ انواع گوشواره‌های نقره‌ی حلقه‌ای

سنگ ماه تولد مهر

سنگ زبرجد

یکی دیگر از انواع سنگ ماه تولد مهر سنگ زبرجد است. این سنگ نوعی سنگ معدنی است که از ترکیب منیزیم و آهن تشکیل می‌شود. همچنین به دلیل دارا بودن مقداری آهن، به رنگ سبز و زرد در طبیعت یافت می‌شود. این گوهر زیبا بیشتر در سنگ‌های آتشفشانی بازالت به چشم می‌خورد. این سنگ زیاد سخت نیست و در مقابل اسید مقاومت ندارد. مهم‌ترین معدن زبرجد در جزیره آتشفشانی دریای سرخ و معادن دیگر در میانمار، استرالیا، برزیل، چین، کنیا، پاکستان، مکزیک، سریلانکا و آفریقای جنوبی است.

خواص سنگ زبرجد

همان‌طور که گفتیم این سنگ جزء انواع سنگ ماه تولد مهر است. رنگ سبز سنگ زبرجد برای چشم مفید است. این سنگ دفع کننده توهم، خشم و کابوس‌های شبانه است و موجب تعادل خواب می‌شود. گفته می‌شود اگر این سنگ را بر روی سینه قرار دهید افسردگی، غم، نفرت و حسادت را از دل و روح پاک می‌کند. همچنین این سنگ می‌تواند اعصاب حس چشایی را تحریک و غدد داخلی بدن را تقویت کند. علاوه بر این می‌تواند برای تنگی نفس، تسکین سردرد، قدرت تمرکز و خلاقیت و آگاهی مفید باشد.

سنگ عقیق

یکی دیگر از انواع سنگ ماه تولد مهر، سنگ عقیق است. از فراوان‌ترین سنگ‌ها بر روی زمین، سنگ عقیق است و برای متولدین مهرماه خوش شانسی می‌آورد. سنگ عقیق اصولاً نیمه شفاف و کدر است. اما به گونه شیشه‌ای هم در طبیعت یافت می‌شود و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. سختی سنگ عقیق بین 6 تا 7 در مقیاس مو و بلورهای آن به صورت تریگونال است. عقیق اغلب آبدار است و خرده‌های آن بر روی حرارت می‌ترکد؛ بنابراین عقیق اصل ویژگی گفته شده را دارد. معمولاً عقیق را به صورت کابوشون تراش می‌دهند. سنگ عقیق را در شمال و جنوب ایران، در سواحل دریای خزر و خلیج‌ فارس می‌توان یافت.

بیشتر بخوانید  محبوب‌ترین انواع سنجاق سینه زنانه

سنگ ماه تولد مهر

خواص سنگ عقیق

همان‌طور که گفتیم این سنگ به عنوان سنگ خوش شانسی شناخته می‌شود. سنگ عقیق مشکلات مربوط به حافظه و تمرکز را بهبود می‌دهد. این گوهر زیبا توان رفع افسردگی را دارد و به‌منظور افزایش قوه بینایی، کاهش دشمنی و خصومت‌ها و افزایش نیک خواهی و خوش قلبی بسیار مفید است. رنگ آبی عقیق در آرام‌کردن ذهن کاربرد بسیاری دارد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی سنگ ماه تولد مهر پرداختیم. همان‌طور که گفتیم انواع سنگ ماه تولد مهر علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، خواص دارویی و درمانی نیز دارند. همچنین برخی از این سنگ‌ها قدرت ماورایی دارند و به خاطر انرژی خاصی که از خود صادر می‌کنند در یوگا مورداستفاده قرار می‌گیرند. اصلی‌ترین سنگ متولدین ماه مهر، سنگ اوپال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *